יום שישי, 24 באוקטובר 2008

מעט מילים על חלומות




הייתי מבקש להבהיר מעט את את הנושא העצום והרב הזה הנקרא "חלום" כדי שנדע מהו בכלל, מה תפקידו, מדוע אנו חולמים ובכלל למה לנו להתעסק עם זה. חלום הוא אירוע מסתורי. הוא מורכב מאינסוף אלמנטים ורמות פעילות שאל חלקם הקטן אנו מודעים, את חלקם היותר קטן אנחנו מבינים או מתיימרים להבין ואת חלקם העוד יותר קטן אנו זוכרים או חושבים שזוכרים. אך יחד עם כל מסתוריותו, אדם שאינו חולם, מת. זו אינה מטאפורה זו מציאות. אדם שאינו חולם נפרד מחוויותיו בממד הפיזי ויוצא למסע נדודים בו יבחר גלגול נוסף. חלום נעשה הרי בשינה ומטרתה של השינה היא לאפשר את החלימה. אולי יראה מוזר, אך חלימה היא מצרך יסוד בסיסי לקיום. לא רק אצל בני האדם אלא גם בכל הרמות האפשריות והבלתי אפשריות בקיום הקוסמי. אפילו אבן חולמת. די אם נתבונן במבנה המילה חלום. נמצא שם לחם, נמצא שם מלח (התבלין), אותם שני מרכיבי יסוד המסמלים את העולם הפיזי, את בסיס הנפרדות והחוויה הזאת. נמצא שם גם את המלח (ספן) שתפקידו לגשר בין שני אלמנטים מוצקים שהם אדמה באמצעות חדירה לאלמנט במצב צבירה אחר - מים. נמצא גם מילים עם ו' החיבור, לוחם, מלוח. ובמיוחד נמצא שם את "חלם" - אותה עיר פולקלוריסטית של "טפשים", "ג'וקרים", אך האם זה באמת כך? כאשר קוראים את הסיפורים על אנשי חלם, צצה מבין השורות חכמת חיים מסוג אחר שאולי איננה הגיונית על פי אמות המידה המקובלות, אך יש בה עומק ויופי וצחוק ושמחה ומקוריות שקשה למצוא בהתנהלות הרגילה של דברים. ובאמת, תפקידו המקורי של הליצן, או ליצן החצר המלכותי, היה לשמש כאיש קשר בין ממדים, להיות המתווך בין עולם המלכות לבין העולמות הרוחניים הגבוהים. זו הסיבה שליצן כזה חבש כובע עם 3 זנבות - אלה שלושת כוחות הבריאה: נתינה, קבלה, איזון, ובקצוות נתלו פעמונים שתפקידם כפול: גם לעורר את אותם עולמות עליונים וגם לטהר את סביבתו של איש הקשר ובמיוחד את סביבת ראשו מכל מיני אנרגיות חשמליות סטטיות שמנעו קבלה והבאה של אנרגיות חיצוניות. אותו ליצן היה ידוע גם ביכולתו לומר למלך את כל מה שיחפוץ - תפקיד יוצא דופן בעולם של היררכיה ושל התרפסות. בתקופות מאוחרות יותר, כאשר הידע כבר נשכח, נותרה החיצוניות כדבר היחיד - הכובע המוזר והרשות לומר כל דבר בפני המלך - וכך הפך אותו איש קשר קוסמי לליצן, לעתים נלעג, לעתים חכם. אך כדי להפוך לחלם, על החלום לוותר על האות ו' שהיא אות הקישור בין ממדים. ולמה מתקשרים החלומות? זוהי השאלה הגדולה והחשובה. מקובל לחשוב (בעולם הרוחני שלנו) שחלום הוא סך כל חוויות הגוף האסטראלי היוצא למסעותיו וחוזר כאשר אנו מתעוררים וכך, מזכרונותיו ומחוויותיו של גוף אסטראלי זה, אנו - כלומר המוח הפיזי שלנו - מרכיב סיפור עלילה או אם תרצו תסריט קולנועי, והוא משדר אותו אל מודעותנו ואנו בוחרים כך לזכור או לא לזכור את החלום. עקרונית זה אכן כך, אך יחד עם זאת גם הרבה יותר. יש לנו 7 גופים אנרגטיים בנוסף לגוף הפיזי. אינני רוצה להיכנס לנושא הזה כרגע כי הוא יתפוס את כל קיבולת המגא-בייטים של של הפורום הזה ועוד הרבה יותר. הזכרנו את הגוף האסטראלי שהוא אחד מ-7 הגופים שלנו, הוא הקרוב ביותר לגוף הפיזי ולכן גם הנתיק ביותר ותפקידו אכן לצאת למסעותיו, לתור באשר עליו לתור, לשוב אלינו ולתאר את חוויותיו. עד כאן הכל טוב ויפה. אמנם יש צדדים וממדים רבים גם במסעותיו של הגוף האסטראלי שאינם מובנים ואינם ידועים, אך לפחות אנו יודעים זאת. מה שאיננו יודעים בדרך כלל הוא על קיומם של גופים אסטראליים נוספים הקשורים לששת הגופים האנרגטיים הגבוהים הנמצאים בנו. גם אלה יוצאים למסעות בהתאם לתוכנית הגדולה שכל נשמה ונשמה בחרה לה לחוות בחייה על פני כדור הארץ. לא רק שאיננו מודעים לכך, גם איננו מודעים לכל אותם גופים אנרגטיים שכבר ציינתי קודם. תנועות רוחניות מסוימות מדברות על 3 גופים, אחרות על 5 גופים, אני מדבר על 7 גופים ויכול להישבע שיש עוד 3. תארו לעצמכם שבשעה שאנו הולכים לישון, 10 גופים ב-10 רמות קיום עוזבים את גופנו הפיזי ויוצאים לשוטט במרחבי ובממדי הבריאה. ללא ספק הם חווים חוויות, נפגשים עם גופים אחרים, כמעט ונוגעים באלהים, ובשובם אלינו הם מעבירים אינפורמציה והמוח האנושי והארצי שלנו מתרגם על פי יכולותיו הארציות את שהוא יכול. מאחר ומרבית החוויות אינן יכולות להיות מתורגמות להבנת השכל האנושי, הרי שמרבית החלומות נותרים סתומים, מבולבלים, חסרי פשר לכאורה וצריכים תרגום בגוף הסרט. לעיתים החוויות כה עזות, כה בלתי ניתנות להבנה עד שאיננו זוכרים אותם בכלל ואולי רק שמץ מתוך זה חודר בכל זאת אל תוך מודעותנו ומרוב מאמץ לסלק את הדבר העז והבלתי מובן הזה, יוצר המוח האנושי חוויה של סיוט שנועדה להעיר אותנו ולמנוע מאתנו נזק.

אין תגובות: